woensdag 16 april 2008

Metallica op pukkelpop


Beste blogger

De eerste naam op de affiche van pukkelpop is gearriveerd !!!!
Deze band is echter niet van de minste, Metallica zal het hoofdpodium met hun aanwezigheid verlichten.
De grondleggers van het metal genre en ondertussen de funderingen van hedendaagse rock zijn meer dan welgekomen om van pukkel een prachtfestival te maken (zorg er dan wel voor dat de drank geen halve euro duurder wordt !!!).

Past deze band op het hoofdpodium van pukkel?
Wat vind je van deze band?
Of doe ik een andere band tekort door Metallica op te hemelen als de basis van alle rock?
= > speak up or forever hold your peace.

20 opmerkingen:

Anoniem zei

hell yea Metallica!!!
met terechte rede zijn zij idd de grondleggers, door hen ben ik van het genre gaan houden

Metallica forever!

Leen Desplancke zei

Zeker een reden om pukkelpop te overwegen!! Hen wil ik zeker ooit eens in real life gezien hebben :d

Mister Animal zei

Beste leen

Als zulke namen blijven komen is het zeker het overwegen waard.
Dankzij een goeie vriend heb ik de live dvd van Metallica S&M gezien, dit was echt prachtig, zeker als je weet dat ze maar 2 dagen samen gerepeteerd hebben voor deze editie!!!!

Nu maar hopen dat er geen niemendalletjes teveel bijkomen op de affiche, niewaar?

Anoniem zei

Lekkere naam, alhoewel hun laatste cd's nogal waardeloos zijn. Mss na zoveel jaar werchter en nu pukkel toch ook wel uitgekeken op hen.

Anoniem zei

beste ieverhebbers van de muziek

metallica is duidelijk een van de bekendste bands in zijn genre metal dus alhoewel dit door de jaren heen toch redelijk wat veranderd is naar wat we inderdaad nu rock zouden noemen.
persoonlijk vind ik metallica zeker waard om te zien maar liefst dan een privé optreden van hen en niet op een festival weide waar de moshpitten ontstaan zijn.
metallica is voor mij een band van de bovenste plak en mijn voorkeur gaat naar het liedje nothing else matters.

Mister Animal zei

Beste bloggers

Welke versie van Nothing else matters vinden jullie de beste?
De originele of de S&M versie?

Persoonlijk vind ik de S&M beter vanwege het overweldigende effect, zoals gezegd is heel die CD van goudwaard in mijn opinie!
Vooral ook Master of puppets komt zeer mooi tot zijn recht.

Een fabuleus idee en een nog betere uitvoering.
Kan ik besluiten met de zin:
Jawel, er zijn nog vakmensen in de wereld?

Anoniem zei

Hello,

Metallica is inderdaad 1 van de bekendste grondleggers van het genre dat omschreven wordt als metal.

Metallica op pukkelpop... Nu dat slayer op werchter staat is dit een logisch gevolg?

Grtz

Anoniem zei

voor mij kunnen ze best omschreven worden als een uitstervend ras waar we toch heel veel respect voor dienen te hebben niet enkel voor hun muziek maar ook voor metal in het algemeen zoals eerder als is gezegt een sterke grondlegger.
dit werdt duidelijk bevestigd tijdens de documentaire over 7 ages of rock.

power to the music

Mister Animal zei

Beste bloggers

Tot mijn grote spijt heb ik de documentaire over " 7 ages of rock" niet gezien.
Toch heeft mijn bassist Big Ben deze gezien en heb ik er via hem al veel goeds van gehoord.
Zijn er andere kanalen om deze docu te kunnen zien??

Metallica op pukkel kan ik nog vestaan, de dag van vandaag is dit pure rock in de gedachtengang van de meeste mensen, maar slayer????
Foutje van Werchter als je het mij vraagt?
Natuurlijk is de reden hiervoor jammer genoeg overduidelijk
=> Vanaf dit jaar draait het niet langer om kwaliteit, maar kwantiteit en pure winst !!!
Na de chemical brothers (overigens een groot succes), spreken ze nu met Slayer nog een andere doelgroep van muziekliefhebbers aan teneinde meer volk te krijgen en dus meer overprijsde tickets en drankbonnetjes te verkopen.

Een redenering die zin maakt? of loze kritiek van een incompetente blogger?

Thomas Albrecht zei

Voor metal is er graspop(dit jaar oa KISS, Iron Maiden en Judas Priest) Ik zou Metallica op graspop veel vetter vinden... maar k ga zoizo gaan kijken want k heb ze vorig jaar gemist op Werchter en mss komt Tenacious D ook!!!

Anoniem zei

Pukkelpop kennende verwacht ik naast Metallica nog een DJ of 50. Persoonlijk vind ik Metallica niet beter passen op Graspop, ze passen beter thuis op een commercieel (welke grote is dit niet?) festival.

Anoniem zei

metallica hoord altijd bij de grote namen op de lijst daar is geen twijfel over mogelijk.
enkel jammer dat het inderdaad niet op een rockfestival is zo aan zie ik pukkelpop in tegenstelling tot pinkpop in nederland

Anoniem zei

zalig nog eens een echte band die vertegenwoordigt word alleen voor hen is het al de moeite waard.
btw wie vonden jullie de beste bassist van metallica
Robert Trujillo (huidige bassist)
of cliff burton (rip)

Anoniem zei

Die van nu. In een docu van Metallica ooit gezien wat die allemaal improviseerde op bass. Dat talent is weinigen gegeven!!!

Anoniem zei

Naast Metallica heeft Pukkel nu ook een tweede prachtnaam vast: The Killers! Jammergenoeg doet Pukkel zoals andere jaren ook aan goedkopere affichevulling en blijft het bij deze éne mooie naam.

Mister Animal zei

Inderdaad, blijkbaar nog iemand die de nieuwsbrief krijgt !!!

Dank voor de vroegtijdige post op mijn blog met de nieuwe naam, het vervult mijn hart met vreugde!!!

Er is inderdaad een grote affichevulling aan de gang waar ik dan ook niet de moeite doe hier verder op in te gaan, zoals in de post over The killers blijkt!

Misschien hetzelfde commentaar als wercher, beter niet een dag minder vol topacts???

Ik denk niet echt dat mensen in de rij gaan staan op Pietje en Pol te zien optreden.

Voel je vrij me met deze stelling af te breken indien nodig!!!

Anoniem zei

Pukkel vult zijn affiche al jaren met een vijftal goede namen, 50 dj's en dan nog namen die van persoon tot persoon verschillen... In mij geval zijn dat maar matige namen. Simpel zij daar het budget niet voor hebben. Laat ons voor werchter dit jaar enkel een éénmalig feit noemen.

Anoniem zei

werchter is persoonlijk ook een vraagstuk dit jaar naar mijn mening

Mister Animal zei

Beste

Laat het hier duidelijk zijn dat pukken het zich permitteren om dj's en dergelijke uit te nodigen en op te stellen aangezien het hier over meerdere podia gaat en niet juist een mainstage en een marquee.

Vervolgens zegt de naam genoeg : pukkelPOP en ROCK werchter.

kan het nog duidelijker?

Anoniem zei

Ik ben niet echt zo'n Metallicafan. Ze worden altijd zo opgehemeld, terwijl ik ze niet eens goed vind. En daar heb ik enkele redens voor:
* de muziek "raakt" me niet. Andere groepen, zoals bijvoorbeeld Led Zeppelin, Aerosmith, Rolling Stones, ... kunnen me wel raken door de krachtige stem van de zangers en de prachtige lyrics. De lyrics van Metallica vallen wel mee, maar de stem van James Hetfield vind ik niet zo. Ik bedoel, het heeft niets speciaals. De stem van Robert Plant, Steven Tyler en Mick Jagger daarentegen, heeft "iets" waaraan je ze direct kunt herkennen. Bij James Hetfield denk ik gewoon: "weer zo'n rockbandje van tegenwoordig"
* Metallica zei ooit: "we willen fucking Aerosmith niet worden." En tegen Aerosmith = tegen mij. :P
* Welke groep noemt zich nu naar het genre dat ze willen spelen? Metallica is niet eens metal.